Remember ~by Irving Berlin

One little kiss, a moment of bliss, then hours of deep regret
One little smile, and after a while, a longing to forget
One little heartache left as a token
One little plaything carelessly broken


Remember the night
The night you said, "I love you"
Remember?
Remember you vowed
By all the stars above you
Remember?


Remember we found a lonely spot
And after I learned to care a lot
You promised that you'd forget me not
But you forgot
To remember


Into my dreams you wandered it seems, and then there came a day
You loved me too, my dreams had come true, and all the world was May



   *



瞬間の幸福のあと長引く後悔の とあるキス
暫くあとに長らく忘れたいと願う とある微笑み
刻印のように残る そんな胸の痛み
不注意で壊してしまった ちっぽけな玩具


あなたが「愛している」と言った夜を思い出す
あなたは覚えている?
あなたが頭上にあった満天の星に誓ったことを思い出す
あなたは覚えている?


私たちが別々の場所に辿り着いたことを思う
そして私は注意深くなった
あなたは私を忘れないと約束したけれど
そうすることを忘れてしまった


あなたが私の夢のアチコチに現れるようになり
実際にそんな日がやって来た
あなたも私を愛していて私の夢は叶った
世界中が5月のように素敵だった


   *

この詩の最後には以下のようなことが綴ってあるのだが、今の私には、このような思い出は訪れていない。

だから、本編から外しました。


But soon the Maytime turned to December
You had forgotten, do you remember?


でもすぐに春のように幸福な時は冬に一転した
あなたは忘れ去ってしまった
思い出さない?






Peace & Love